sobota, 11 lutego 2012

Gâteau au chocolat z filmu "Czekolada"



200 g gorzkiej czekolady
170 g masła
170 g cukru
70 g mąki
4 jajka
  1. W kapieli wodnej rozpuścic czekolade z masłem.
  2. Mąke wymieszać z cukrem, dodać żółtka miksować 3 min następnie dodajemy rozpuszczoną czekoladę z masłem miksujemy do czasu polaczenia sie składników.
  3. Z białek ubić pianę i delikatnie połaczyć z masą czekoladową.
  4. Przekładamy do tortownicy posmarowanej masłem i oprószonej mąką.
  5. Piec w temperaturze 200°C - 20 min



Sposoby podawania:
1. z sosem kawowym :
 400ml Crème anglaise
2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
1 łyżka stołowa koniaku

Rozpuszczamy kawę w koniaku, następnie mieszamy z crème anglaise. Wsadzamy do lodówki. Polewamy ciasto tuż przed podaniem.

2. z oliwą i solą.... ponoć pycha
3. sposób podania według Żubiego: po upieczeniu w środku robi się dziure i wsadza petardę. Dookoła sadza się gości i podpala lont... Nie jestem pewna, ale ten sposób podania napewno sprawi, że urwie Ci du.ę :)
    Gâteau au chocolat jest francuskim ciastem nierosnącym, więc w przepisie nie powinno być proszku do pieczenia, sody ani innych takich wynalazków. BON APETIT!

Ciasto po raz pierwszy upieklam na zajęcia degustacyjne z francuskiego. Sery, quiche, pieczywo, sos vinegret, winogrona, orzechy. Niestety musiało być politycznie, więc bez wina. Polecam.


zapraszam na mojego drugiego bloga "Dzieła całkiem bardzo artystyczne"

4 komentarze:

  1. wygląda bardzo filmowo :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. oprószyć -szanujmy swój język
    pozdrawiam czekoladowo ;)Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekolada to mój ulubiony smakołyk. Najbardziej lubię przyrządzać z niej ciasta czekoladowe. Ostatnio np. zrobiłam przepyszny blok czekoladowy z chałwą wg. przepisu podanego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Szczerze polecam takie "wydanie" tego ciasta. Z chałwą smakuje jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  4. 35 yr old Staff Accountant III Rollin Norquay, hailing from Victoria enjoys watching movies like "Truman Show, The" and Electronics. Took a trip to Uvs Nuur Basin and drives a MX-6. kliknij odniesienie

    OdpowiedzUsuń